Меню сайта |
|
Форма входа |
|
Поиск |
|
Мини-чат |
|
Друзья сайта |
|
Статистика |
|
|
Приветствую Вас, Гость · RSS |
26-Дек-2024, 23:44 |
|
Soft shadows not working?
| |
dubzilla | Дата: Среда, 01-Дек-2010, 00:28 | Сообщение # 1 |
Новоприбывший
Группа: пришелец
Сообщений: 5
Статус: Offline
| Hello, I have the new version, but soft shadows are not working, am i doing something wrong? example: Code Include "..\AShadowBBinclude\fps.bb" Include "..\AShadowBBinclude\Ashadow.bb" SoftStencilShadows=1 aGraphics3D 640,480,32,2 SetBuffer BackBuffer()
camera=CreateCamera() PositionEntity camera,0,25,30
light=CreateLight(1) SetSLight(light,1) RotateEntity light,45,45,0
EnableSoftStencilShadows (0.002, 5, 500)
Cube=CreateCube(0) CreateCaster(Cube) PositionEntity Cube,0,10,0 ScaleEntity Cube,5,5,5
cube2=CreateCube() EntityColor cube2,100,200,150 ScaleEntity cube2,50,2,50
While Not KeyHit(1)
TurnEntity Cube,1,1,0 PointEntity camera,cube ARenderWorld(camera)
Text 5,5,"FPS: "+FPS(50) ; draw fps Text 5,20,"ShadowTris: "+ShadowTris ; draw count tris in shadow volumes Text 5,30,"RenderTris: "+RenderTris; draw count tris in scene Text 5,40,"TimeShadow: "+TimeShadow; draw time for building shadow volumes
Flip 1 Wend End What am I doing wrong or is my pc not good enough?
|
|
| |
Alexx_Grom | Дата: Суббота, 29-Янв-2011, 15:42 | Сообщение # 2 |
Новенький
Группа: пришелец
Сообщений: 11
Статус: Offline
| Hello, can answer late already, but such EnableSoftStencilShadows (0.002, 5, 500) a command in library isn't present. It isn't present as in the description to library in file: "!!! AShadow_HELP (RUS) !!!.doc" Than the smog has explained. Without command EnableSoftStencilShadows (0.002, 5, 500) this example works. P.S. Has found such function: EntitySoftSelfShading ( Entity, Mode% ) 0 - set from global SoftSelfShading mode (default) 1 - force enabling 2 - force disabling thus it is necessary to specify by a call of remaining functions parameter SoftSelfShadingMODE=1, for example: CreateCaster (mesh,files$=0,StencilS_range=0,on=1,S_MeshAlpha#=1, SoftSelfShadingMODE=1, ZfailOFF=0).
Сообщение отредактировал Alexx_Grom - Суббота, 29-Янв-2011, 18:55 |
|
| |
ANDREYman | Дата: Пятница, 04-Фев-2011, 13:58 | Сообщение # 3 |
Admin
Группа: Хозяин
Сообщений: 155
Статус: Offline
| Hi! Quote (dubzilla) am i doing something wrong? Yes (: soft shadows only work in Fake mode (with PostProcess_Render ) try this: Code
Include "..\AShadowBBinclude\fps.bb" Include "..\AShadowBBinclude\Ashadow.bb" ;SoftStencilShadows=1 aGraphics3D 640,480,32,2 SetBuffer BackBuffer()
PostProcessInit()
camera=CreateCamera() PositionEntity camera,0,25,30
light=CreateLight(1) SetSLight(light,1) RotateEntity light,35,25,0
EnableSoftStencilShadows (0.002, 5, 50) ; customize far plane for optimal shadow bluring
Cube=CreateCube(0) CreateCaster(Cube) PositionEntity Cube,0,10,0 ScaleEntity Cube,5,5,5
cube2=CreateCube() EntityColor cube2,100,200,150 ScaleEntity cube2,50,2,50
While Not KeyHit(1)
TurnEntity Cube,1,1,0 PointEntity camera,cube ARenderWorld(camera,1, 0.7) PostProcess_Render(camera)
Text 5,5,"FPS: "+FPS(50) ; draw fps Text 5,20,"ShadowTris: "+ShadowTris ; draw count tris in shadow volumes Text 5,30,"RenderTris: "+RenderTris; draw count tris in scene Text 5,40,"TimeShadow: "+TimeShadow; draw time for building shadow volumes
Flip 1 Wend End
|
|
| |
dubzilla | Дата: Суббота, 12-Фев-2011, 16:24 | Сообщение # 4 |
Новоприбывший
Группа: пришелец
Сообщений: 5
Статус: Offline
| Thank you! Now it's working! But i ran into a problem, the 2d sprites with alpha seem to be affected with shadows. Look at the picture: http://img130.imageshack.us/img130/5746/bmwashadow.jpg I tried to disable shadow receiving but nothing changed
|
|
| |
ANDREYman | Дата: Воскресенье, 13-Фев-2011, 05:15 | Сообщение # 5 |
Admin
Группа: Хозяин
Сообщений: 155
Статус: Offline
| All 2d sprites and other alpha-blend objects must be sets to receivers for correct render. to simplify - attach the 2d sprites to one pivot and set it as receiver 0 Code global Global_Alpha_Pivot = CreatePivot() CreateReceiver Global_Alpha_Pivot,0
EntityParent 2dSprite, Global_Alpha_Pivot EntityParent alphaBlendGeometry, Global_Alpha_Pivot ....
|
|
| |
dubzilla | Дата: Воскресенье, 13-Фев-2011, 23:44 | Сообщение # 6 |
Новоприбывший
Группа: пришелец
Сообщений: 5
Статус: Offline
| hmm do i need to atatch every single alphachaneled thing to work? even fonts? Because i did what you say'd and now my car is white and no shadows and no hud http://img402.imageshack.us/img402/1761/strangerl.jpg
|
|
| |
Яков | Дата: Понедельник, 07-Мар-2011, 12:50 | Сообщение # 7 |
Новоприбывший
Группа: пришелец
Сообщений: 5
Статус: Offline
| Никак не работают у меня такие тени. Говорит функция EnableSoftStencilShadows не найдена.
|
|
| |
ANDREYman | Дата: Вторник, 08-Мар-2011, 02:34 | Сообщение # 8 |
Admin
Группа: Хозяин
Сообщений: 155
Статус: Offline
| Quote http://img402.imageshack.us/img402/1761/strangerl.jpg Яков, положи длл в юзерлибс и в папку с проектом. Ту длл которая в последнем архиве. Удостоверься что и там и там именна та длл.
|
|
| |
Яков | Дата: Понедельник, 11-Июл-2011, 20:51 | Сообщение # 9 |
Новоприбывший
Группа: пришелец
Сообщений: 5
Статус: Offline
| СПАСИБО ХОЗЯИН
|
|
| |
|
|